מערכות חימום בירושלים - DecoHeat

מערכות חימום בירושלים

ירושלמים ותיקים אוהבים לקרוא לעצמם “אנשי ההר” זאת להבדיל מהתל אביביים שהם עבורם אנשי השפלה, אנשי החוף. ההבדל בין שני המושגים, טמון לא רק במזג האישי, התנהלות או סגנון חיים אלא גם בהיבט נוסף, היחס למזג האוויר. בעוד התל אביביים נהנים, ברוב ימות השנה מטמפרטורות גבוהות וכתוצאה מכך גם משמש, הרי שהירושלמים בחורף, נאלצים להתמודד עם לילות בטמפרטורה מתחת לאפס. זו הסיבה שכמעט בכל מבנה בעיר, יש מערכות חימום.

בעבר, כשהבנייה בירושלים אופיינה באבן ירושלמית, לא היה צורך במערכות שכאלה (צריך לומר את האמת, גם לא היו הרבה מערכות איכותיות), מהסיבה הפשוטה שהאבן הירושלמית היא מאוד חזקה ושומרת על חדר חם. אך כיום הבנייה השתנתה, נהוג לבנות מבנים עם אבנים רגילות, ולכן גם יש צורך להתקין מערכות חימום בירושלים, על מנת לשמור על החדר מחומם גם בימים קרים.

 

השימוש במערכות חימום במבנים בעיר, מתחלק בין מספר אופציות. אופציה מועדפת על חלק גדול מתושבי העיר, אלה אשר יכולים לאפשר להם אופציה זו, היא מערכת חימום תת רצפתי, מערכת שבנויה על צינורות שמחממים את הרצפה וכך ניתן ליהנות מחימום של הבית שעולה מלמטה למעלה. מערכת זו היא אפקטיבית יותר מאשר מערכות חימום אחרות, אשר לא תמיד מחממות את המבנה כמו שצריך, וגם לעיתים קרובות גורמות אי נוחות מסוימת כשמשתמשים בהן לאורך זמן.

במבנים רבים נהוג להתקין מערכות מיזוג אוויר אשר בחורף אפשר להשתמש במערכות חימום. היתרון של מערכות אלו, להבדיל ממערכות הסקה, אפשר להשתמש בהן גם בקיץ. כך באמצעות מערכת אחת ניתן להשתמש בה בשתי עונות שונות. כיום ניתן למצוא מערכות מיזוג מרכזיות אשר מאפשרות חימום של כל חדרי המבנה בצורה נוחה. עם זאת צריך לזכור, שהאוויר החם עולה כלפי מעלה, ומערכות מיזוג אוויר מותקנות בחלק העליון של החלל, לכן הן פחות יעילות ממערכות הסקה שנמצאות מתחת לרצפה.


כיצד בוחרים מערכות חימום בירושלים?

יש לבחור את המערכת המתאימה על פי 3 פרמטרים עיקריים:

ראשית, יש לבחון את השטח של החלל ועד כמה הוא מבודד, כך ניתן לדעת האם האוויר החם שהמערכת יוצרת אכן יישאר בשטח החלל או ייעלם ממנו.

שנית, יש לבדוק עד כמה המערכת אפקטיבית וכמה זמן אפשר להשתמש בה. צריך לקחת בחשבון שמערכות חימום מסוימות, כגון מערכות הסקה או מערכות מיזוג, בנויות בתוך הרצפה או הקירות, ולכן אם יש צורך לתקן או להחליף זו עלולה להיות אופרציה לא פשוטה.

שלוש, כל מערכת שאנחנו בוחרים להתקין, יש לבחון עלויות, לא רק בהקשר של רכישת המערכת והתקנתה, אלא גם באופן שוטף, כמה יעלה לנו לשלם על השימוש בה כל חורף.

דילוג לתוכן